Przyciągnij uwagę klienta. Zainwestuj w oryginalne gadżety reklamowe
Otrzymaj oferty od specjalistów jak Michał Schlieske | michal-s.net nawet w kilka minut
Chcę otrzymać ofertę

Michał Schlieske | michal-s.net

Przyciągnij uwagę klienta. Zainwestuj w oryginalne gadżety reklamowe

2017-06-30

Kiedy zalewa nas natłok informacji, trudno stać się widocznym na rynku i wzbudzić zainteresowanie użytkowników. Skutecznym sposobem na promocję są gadżety reklamowe. W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto w nie inwestować i jakie produkty wybierać.

Zdjęcie nr 1

Czasy, kiedy klienci otrzymywali głównie długopisy i smycze, przeszły do lamusa. Obecnie producenci gadżetów reklamowych prześcigają się w pomysłach, by dostarczyć końcowemu użytkownikowi produkt, które wzbudzi jego zainteresowanie i będzie mu często towarzyszył.

Gadżety reklamowe – sposób na budowanie marki

Żeby firma mogła się rozwijać, musi być rozpoznawalna. Budowanie wizerunku trwa całe lata. Są na to różne sposoby – reklamy w Internecie, bannery, ulotki. Coraz częściej firmy decydują się na rozdawanie klientom gadżetów reklamowych. W porównaniu z innymi formami promocji, to nie tylko sposób na bycie zauważonym, ale przede wszystkim metoda na przyciągnięcie uwagi. Dzięki gadżetom konsument może poczuć się wyjątkowo. To w końcu forma upominku, a kto z nas nie lubi być obdarowywany? W ten sposób nawiązuje się dobre relacje, które w przyszłości mogą zaowocować sprzedażą usług lub produktów.

Dobre gadżety powinny być zawsze w zasięgu ręki. Stąd firmy dają swoim klientom czy kontrahentom funkcjonalne rzeczy, które są przydatne na co dzień, np. usprawniają pracę przy komputerze. Popularne są także oryginalne, zabawne i przyciągające uwagę drobiazgi. Pomysłów na ciekawe upominki jest mnóstwo. Trzeba jednak pamiętać, by nawiązywały one do marki i pomagały w kreowaniu spójnego wizerunku. Warto skonsultować się z firmą, która produkuje gadżety, by pomogła znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Jak wybrać dobry gadżet?

Najlepiej stawiać na gadżety, które w jakiś sposób będą kojarzyły się z Twoją marką. O ile długopisy pasują do każdej branży, to już np. otwieracz do butelek w kształcie domku może kojarzyć się z deweloperami. Również firmy zajmujące się finansami, np. biura rachunkowe, mogą podarować swoim klientom przydatne produkty, które będą nawiązywały do ich branży. Prezent w postaci kalkulatora może okazać się strzałem w dziesiątkę. Nie tylko nawiązuje do tego, czym zajmuje się dany przedsiębiorca, ale jest też przydatny na co dzień. Jego odbiorcy będą z niego prawdopodobnie często korzystać, a tym samym logo Twojej firmy będzie zawsze „pod ręką”.

Gadżety reklamowe trzeba także dobrać do okazji. Inne prezenty otrzyma kluczowy partner biznesowy, inne uczestnicy konferencji na kilkaset osób. W tym pierwszym przypadku prezent będzie ekskluzywny, często kupowany pod danego człowieka czy daną firmę. W drugim – lepiej sprawdzą się niedrogie upominki, które można rozdawać na skalę masową, jak np. cukierki, smycze. Niektóre firmy zamawiają także gadżety okolicznościowe, np. nawiązujące do świąt Bożego Narodzenia, które w większości przypadków bardzo dobrze się kojarzą.

Tradycyjne czy nowoczesne?

Asortyment produktów reklamowych jest naprawdę ogromny, ale cena też jest zróżnicowana: od kilkudziesięciu groszy po kilkaset złotych. Praktyczne upominki, które są przydatne na co dzień, jak np. kubki, długopisy czy kalkulatory, są często w zasięgu ręki, stąd też wiele firm poprzestaje właśnie na takim rozwiązaniu. Coraz częściej jednak przedsiębiorcy decydują się na nietypowe przedmioty, działające na emocje. To sposób, by klient zapamiętał naszą markę, a gadżet wywoływał w nim pozytywne skojarzenia.

Wśród oryginalnych podarunków można wymienić m.in. gry logiczne, piłeczki. Są też produkty rękodzielnicze, np. haftowane bluzki czy też obrazy charakterystyczne dla danego regionu. Możliwości jest wiele, ale należy mieć na uwadze, by prezent kojarzył się z marką. O ile agencja kreatywna może pozwolić sobie na podarowanie śmiesznego artykułu, to poważnej korporacji międzynarodowej może to już nie wypadać, choć każdy przypadek należy rozpatrywać oddzielnie.

Niekonwencjonalne gadżety reklamowe mogą wzbudzić zainteresowanie klienta i zachęcić go do zakupu. Ich dobór musi być jednak dobrze przemyślany, by prezent nie został zapomniany. Dobrze dobrany gadżet może przyczynić się do budowania wizerunku marki i sprawi, że Twoja firma będzie znacznie bardziej rozpoznawalna.


Opracował:
Michał Schlieske
Michał Schlieske | michal-s.net